De ce sa participi ca angajator la un targ de joburi?

Vineri si sambata (25 & 26 octombrie) echipa de recrutare IT a Brainspotting va fi prezenta ca in fiecare primavara si toamna la targul de joburi Angajatori de Top, de la Sala Palatului, din Bucuresti. Un prilej foarte bun sa detaliem cum pot companiile sa utilizeze astfel de evenimente de cariera ca instrumente de employer branding. Chiar daca nu au in plan sa recruteze masiv / sa recruteze juniori / sa recruteze in general.

De ce?

  • Chiar daca nu ai planuri de recrutare pe termen scurt, e posibil ca in 6 luni sa ai nevoie de acesti candidati. Daca ei nu vor mai fi disponibili, poate te vor ajuta cu recomandari.
  • Investitia in imaginea de angajator is not just about recruitment. Inseamna un grad mai ridicat de engagement, implicit o performanta mai buna a angajatilor. Iar imaginea ca angajator se construieste in timp. Daca nu iesi in piata (chiar si atunci cand nu recrutezi), piata te va uita. Concurentii iti vor lua locul si pe cei mai buni candidati.
  • 1 din 3 tineri prefera sa primeasca informatii despre angajatori si locuri de munca prin intermediul unui targ de joburi (conform survey-ului Cei mai doriti angajatori, organizat de Catalyst Consulting). Acest canal = cel de-al cincilea cel mai dorit, pentru ca permite interactiunea cu angajatorul. In plus, este mult mai ieftin decat sa organizezi un eveniment tip Open Day.
  • Crezi ca nu vei intalni tineri cu potential ridicat? Cu siguranta ca vei primi de multe ori binecunoscuta intrebare “Ce joburi aveti pentru mine?”. Dar cifrele spun o alta poveste. Potrivit survey-ului Cei mai doriti angajatori, un procent mai mare dintre tinerii cu profil deosebit (experienta in ONG-uri, studii in strainatate, burse etc.) vin la un targ de joburi, comparativ cu cei aflati in / sub medie. Mai putin ambitiosi si perseverenti, acestia recurg la un numar mai mic de canale de comunicare pentru a-si gasi un job si / sau a se informa despre companii. Mai exact, 1 din 2 tineri cu potential trece pragul unui targ de joburi.
  • Poate fi o “baie de realitate” pentru colegii care nu tin interviuri, un training on site despre comportamentul si asteptarile celor care isi cauta job. Castigul este si de partea candidatilor, care au ocazia sa afle direct de la sursa cum este sa lucrezi pentru angajatorul pe care il reprezinti
  • Nu doar prezenta la targ iti ofera vizibilitate ca angajator, ci si campania de comunicare de dinaintea si de dupa eveniment.

Iar daca alegi sa participi la un targ de joburi, cum poti face experienta cat mai relevanta pentru brandul de angajator?

  • Implica persoane din afara departamentului de HR. Candidatii vor fi incantati sa le cunoasca.
  • Stai de vorba cu candidatii. Chiar daca la final de zi oboseala te poate indemna sa recurgi la clasicul “uite, aici pe fluturas este site-ul nostru, unde poti sa gasesti joburile”. Candidatii sunt acolo sa discute cu tine, sa afle lucruri pe care nu le pot citi de pe site. Cei mai valorosi candidati vor fi si cei mai interesati.
  • Gandeste-te ca fiecare persoana cu care discuti (sau nu) poate deveni un ambasador al brandului tau de angajator sau poate sa laude prezenta la targ a competitorilor tai. Tu ce alegi?
De ce sa participi ca angajator la un targ de joburi? 4.00/5 (80.00%) 4 votes
FacebookDiggTwitterStumbleUponLinkedInGoogle+

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>