Top 5 trenduri globale in recrutare

Conform unui studiu efectuat in aprilie-mai 2013 de LinkedIn la nivel international, angajatorii isi schimba modul in care cauta si recruteaza candidati. Daca inainte site-urile cu job-uri erau majoritar folosite, acum atentia este indreptata catre retelele de socializare.

Studiul a fost prima data efectuat in 2011, iar anul acesta a avut 3379 respondenti (persoane care lucreaza in HR, membre LinkedIn) din 19 tari. Mai jos sunt descrise cele 5 trend-uri globale in recrutare care au reiesit din studiul efectuat de LinkedIn Talent Solutions. 

 1. Recruiterii se bazeaza mai mult pe retelele profesionale de socializare

Site-urile de job-uri inca sunt cap de lista, 38% dintre respondenti mentionandu-le ca sursa primara de gasit candidati. Totusi, importanta retelelor profesionale de socializare a crescut cu 11% din 2012, ajungand la 37%, deci aproape la egalitate cu site-urile de job-uri. Asta se intampla si pentru ca prin aceste retele recruiterii au acces la mai multi candidati si date despre acestia decat aveau in anii trecuti. Asadar, cei care cauta un job sunt sfatuiti sa investeasca timp si efort in imbunatatirea profilelor sociale online prin: mentinerea la zi a datelor despre parcursul profesional, inscrierea in grupuri de interes, si oferirea de informatii interesante celor din reteaua lor profesionala prin status updates si distribuirea de articole.

 2. Employer branding-ul este atat o amenintare, cat si un avantaj competitiv

Intrebati care din actiunile de employer branding ale competitiei par cele mai amenintatoare, respondentii au pus pe primele 3 locuri :

- investiile in brandul de angajator

- implementarea de diverse modalitati de retinere a talentului in companie

- folosirea mai eficienta a retelelor de socializare si a evenimentelor de networking.

Sfatul care li se da companiilor este de a incerca sa isi cunoasca foarte bine brand-ul de angajator, ce are el de oferit si cum le poate ajuta sa se delimiteze de competitie. Si inca un lucru foarte important, nu doar posibilii angajati, dar si angajatii trebuie sa beneficieze de interactiunea cu brandul de angajator.

Imaginea de mai jos arata rezultatul raspunsurilor la intrebarea : ‘Care considerati ca vor fi trei din cele mai importante si longevive trenduri in recrutarea profesionistilor ?’ Imbunatatirea brandului de angajator a iesit pe locul doi ca importanta, dupa folosirea retelelor sociale si profesionale.

trends to stay

 

3. Folosirea datelor in luarea deciziei de angajare

Pentru a tine pasul cu trendul respectiv, cei care isi cauta un job trebuie sa completeze profilele profesionale online cu cat mai multe detalii relevante. Pot face asta intr-un mod eficient prin citirea descrierilor de job-uri postate de angajator, si folosind cuvinte/expresii cheie care ar creste sansele sa fie gasiti la o cautare online.

Angajatorii de top folosesc date pentru a masura brandul de angajator atat calitativ cat si cantitativ. 23% din angajatori cred ca datele sunt folosite in mod corect in deciziile de angajare, 34% colecteaza date de la noii angajati pentru a intelege mai bine pozitionarea brandului lor de de angajator in piata, iar 33% folosesc in mod regulat survey-uri cantitative ce le ofera o imagine de ansamblu asupra brandului de angajator.

 4. Promovarea din interior

Acum mai mult decat anii trecuti se pune accent pe promovarea talentelor din organizatie. Companiile isi dau seama de beneficiile pe care le pot avea prin sustinerea angajatilor sa se dezvolte in interiorul companiei. Principalele beneficii vizibile sunt mentinerea in companie a angajatilor performanti, dezvoltarea profesionala, si cresterea productivitatii angajatilor.

 5. Ia amploare folosirea aplicatiilor mobile in procesul de recrutare

Oamenii folosesc din ce in ce mai mult aplicatiile mobile pentru a interactiona – acest trend se aplica si atunci cand isi cauta un loc de munca. Aplicatiile mobile de job search ofera utilizatorilor posibilitatea de a fi la curent cu cele mai noi pozitii deschise si le ofera intimitate, acestia putand aplica direct de pe propriul lor device mobil.

Deoarece investitiile companiilor in aplicatiile mobile sunt inca mici, dezvoltarea unei strategii in acest sens poate duce la extinderea vizibilitatii atat printre cei care isi cauta un job, cat si printre printre candidatii pasivi din piata.

Infograficul acesta sumarizeaza cele 5 trenduri identificate in 2013 de LinkedIn Talent Solutions, iar studiul poate fi gasit aici.

 

 

Top 5 trenduri globale in recrutare 4.00/5 (80.00%) 12 votes
FacebookDiggTwitterStumbleUponLinkedInGoogle+

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>