Google si big data approach

Am mai scris despre interviuri si despre cum nu te poti baza exclusiv pe ele deoarece risti sa ramai impotmolit intr-un bias si sa lasi o astfel de eroare sa dicteze raspunsul la procesul de recrutare. Intr-un interviu pentru The New York Times, Laszlo Bock, Senior Vice President al departamentului de Resurse Umane de la Google, vorbeste si el despre aceste motive pentru care interviurile clasice nu functioneaza, dar ne si prezinta noua abordare a recrutarii, si anume, a big data approach.

Google este renumit pentru problemele extrem de dificile sau iesite din tipar cu care angajatii se confruntau la interviuri, insa Laszlo confirma ca atat problemele, cat si datele obtinute in urma unui interviu clasic sau informatii precum mediile obtinute sau performantele academice din timpul facultatii nu sunt relevante sau direct corelate cu performanta de la locul de munca.

Intr-un interviu, oamenii se prefac si iti spun ce vrei sa auzi, iar multi dintre recruiteri nici nu isi dau seama cand aleg un anumit candidat pe motivul gresit ca „imi place persoana asta”. Calculatoarele nu pot face astfel de greseli. De aceea big data e atat de important. Abordarea big data presupune utilizarea informatiilor deja existente si stocate sau a celor obtinute in urma unor chestionare, interviuri de personalitate sau de competente sau a altor forme de assessment. Kenexa, de exemplu, intervieveaza si analizeaza in jur de 40 de milioane de oameni pe an, iar recenta preluare de catre IBM nu va face decat sa ii axeze capacitatea de dezvoltare in acest domeniu.

Tim Geisert, CMO la Kenexa, ne ofera un exemplu elocvent in care un astfel de studiu detaliat s-a dovedit mai mult decat util.

„Majoritatea crede ca un agent de vanzari priceput trebuie sa fie extravertit, foarte prietenos si sociabil. Afirmatia are si un sambure de adevar, insa din informatiile obtinute am constatat ca exista o trasatura ascunsa care poate prezice performanta cu o rata de succes mai mare, si anume, optimismul. Este vorba despre cei care pot sa continue in ciuda numeroaselor refuzuri primite.”

Google si big data approach 4.83/5 (96.67%) 6 votes
FacebookDiggTwitterStumbleUponLinkedInGoogle+

One thought on “Google si big data approach

  1. Pingback: » A big data approach – infografic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>